Strona główna
Dzisiaj jest: 22 września 2018
Imieniny: Maury, Milany, Tomasza
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Kalendarz zapowiedzi - główny zbiór
18 marca 2018 
  Koncert: "Maniucha i Ksawery. Oj borom, borom" w DK Zacisze
  miejsce:  Dom Kultury "Zacisze"
  Dom Kultury Zacisze (ul. Blokowa 1) zaprasza:

Koncert: Maniucha i Ksawery. Oj borom, borom
18 marca, niedziela, godz. 17.00
Wstęp wolny.

Zapraszamy na jazzową improwizację i pieśni ukraińskiego Polesia w wykonaniu duetu Maniucha i Ksawery pt. „Oj borom, borom”. W swoich kompozycjach Maniucha i Ksawery przywołają pieśni wiosenne, żniwne, weselne, miłosne, dziadowskie, kolędy i kołysanki, łącząc je w opowieści odwzorowujące cykle przyrody i ludzkiego życia. Wspólnie snuć będą opowieści przekraczając granice czasu i gatunków muzycznych, czerpiąc z wieloletnich podróży Maniuchy do śpiewaczek z ukraińskich wsi i wspólnej muzycznej wyobraźni. Niejednokrotnie sięgną także do archiwalnych nagrań z polskich wsi tego terenu.

W marcu 2017 Maniucha i Ksawery wydali płytę „Oj borom, borom” z pieśniami ukraińskiego Polesia. Od tego czasu wystąpili m.in. na Festiwalu Strefa Ciszy w Warszawie, Ethno Port Poznań, Festiwalu Kolory Polski oraz podczas WOMEX 2017 w Katowicach. Wkrótce zagoszczą na festiwalu MENT Ljubljana organizowanym przez beehype oraz podczas Spring Break w Poznaniu.

„Oj borom, borom” to próba stworzenia wielopłaszczyznowej opowieści na bazie archaicznych pieśni zachodniego Polesia. Punktem wyjścia są wiosenne, weselne i miłosne pieśni ze wsi Kurczyca pod Nowogradem Wołyńskim, zasłyszane opowieści, bajki zapisane w tych okolicach przez Oskara Kolberga.

Technika śpiewu, ładunek emocjonalny zawarty w samym materiale muzycznym, ale też pamięć sytuacji, ludzi, przyrody, opowieści towarzyszących pieśniom są pretekstem do wspólnego muzykowania. Opowieść snują wspólnie głos i kontrabas – jako równorzędni jej narratorzy.

Kontrabas nie tylko towarzyszy, ale też samodzielnie opowiada, dialoguje z pieśniami i opowieściami. Głos i kontrabas stają się równoważnymi uczestnikami muzycznej sytuacji, ich role się przenikają, równoważą, wymieniają. W toku poszukiwań okazuje się, że muzyka wiejska i improwizowana to bliskie sobie języki, czy wręcz lokalne odmiany jednego języka.

MANIUCHA BIKONT
Wokalistka, muzyczka, antropolożka, doktorantka wydziału Artes Liberales (UW), uczestniczka badań terenowych w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i w Rosji. Członkini zespołów muzycznych i teatralnych zajmujących się muzyką tradycyjną, rytuałami, improwizacją i niekonwencjonalnymi technikami wokalnymi.
Stypendystka Funduszu Wyszehradzkiego na katedrze etnomuzykologii w Akademii Muzycznej w Kijowie u Jewgena Jefremowa (2010/2011).
Wokalistka zespołów: Dziczka, Z lasu, Niewte, Gęba. W kapeli Tęgie Chłopy śpiewa i gra na tubie. Współpracuje z Prusinowski Kompania i innymi wykonującymi muzykę tradycyjną in crudo. Współpracuje z muzykami jazzowymi i awangardowymi, jak: Ksawery Wójciński, Assaf Talmudi, Shay Tsabari, Rafael Rogiński, Ilia Saytanov.

KSAWERY WÓJCIŃSKI
Kontrabasista i kompozytor, wszechstronny muzyk o wielkiej wrażliwości na brzmienie. Nie boi się eksperymentów. Jego zainteresowania sięgają od muzyki dawnej aż po najbardziej wyrafinowaną improwizowaną muzykę współczesną. Współpracował z takimi muzykami jak: Charles Gayle, Uri Caine, Mikołaj Trzaska, Michael Zerang, Satoko Fuji, Nicolle Mitchell, Tim Sparks, Klaus Kugel, Ken Vandermark, Mats Gustafsson, Gaba Kulka, Robert Rasz, Wacław Zimpel, Paweł Postaremczak, Raphael Roginski, Robert Kusiołek, Krzysztof Dys, Szymon i Maurycy Wójcińscy.
Współtworzy takie formacje jak legendarne Emergency, Hera. Koncertuje w kraju i za granicą. Jest znany również ze swych wokalnych eksperymentów, które przywodzą na myśl ducha takich artystów jak Tom Waits, Frank Zappa.
 
PWŚCPSN
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
«  wrzesień  »
Wszechnica Edukacyjna Targówek
Urząd Dzielnicy
Park Rzeźby
Budżet partycypacyjny
banner_sms