Strona główna
Dzisiaj jest: 9 grudnia 2018
Imieniny: Anety, Leokadii, Wiesława
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Aktualności - główny zbiór
Od 1 sierpnia br. na terenie Targówka będzie obowiązywał nowy system gospodarki odpadami komunalnymi (9 maja 2014)

 
We wtorek, 15 kwietnia br., podpisano ostatnie umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z 10 warszawskich dzielnic, pozostających dotychczas w systemie pomostowym. 
 
Dzięki tym umowom jeszcze w wakacje cała Warszawa zostanie objęta docelowym systemem gospodarowania odpadów. Miasto będzie miało za pomocą systemu GPSów pełną kontrolę nad śmieciami odbieranymi od mieszkańców. Co ważne, nie generuje to żadnych dodatkowych obowiązków dla samych warszawiaków – jedyne, co trzeba robić, to uiszczać tak jak dotychczas opłatę śmieciową i, jeśli tak się zadeklarowało, segregować śmieci – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
 
Trzyletnie umowy na obsługę poszczególnych obszarów podpisano z następującymi firmami:
  • dla obszaru I (Bielany i Żoliborz) – Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie, wartość umowy: 83,4 mln zł brutto,
  • dla obszaru II (Białołęka i Targówek) - Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie, wartość umowy: 115,7 mln zł brutto,
  • dla obszaru III (Mokotów) – PPHU Lekaro, wartość umowy: 115,3 mln zł brutto,
  • dla obszaru IV (Ochota, Ursus i Włochy) – Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie, wartość umowy: 122,2 mln zł brutto,
  • dla obszaru IX (Wola i Bemowo) – Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie, wartość umowy: 118 mln zł brutto.
Podpisywane umowy dotyczą odbioru i zagospodarowania odpadów, co oznacza, że zatrudnione firmy będą nie tylko wywozić śmieci z mieszkań, domów i biur, ale również dbać o ich przetworzenie. Będą one obowiązywać przez trzy kolejne lata, do końca lipca 2017 r. Stawki opłaty śmieciowej pozostają bez zmian.
 
Ten okres przygotowawczy będzie wyglądał podobnie jak w przypadku pierwszych czterech obszarów. Teraz firmy będą prowadzić inwentaryzację punktów odbioru, zgrywać swój system monitoringu z naszym, układać trasy i przekazywać nam wszystkie niezbędne dane. Zgodnie z zapisami umów, docelowy system zacznie obowiązywać w całym mieście od 1 sierpnia – dodaje Hanna Gronkiewicz-Waltz.
 
W praktyce oznacza to, że już wkrótce śmieci będą odbierane od mieszkańców tych dzielnic według następujących zasad:
  1. zabudowa jednorodzinna:
    1. odpady zmieszane (odpadki kuchenne etc.): co najmniej raz na dwa tygodnie,
    2. odpady segregowane – suche (papier, karton, plastik, kartony po sokach i mleku etc.): co najmniej raz na cztery tygodnie,
    3. szkło: co najmniej raz na cztery tygodnie;
  2. zabudowa wielorodzinna:
    1. odpady zmieszane: co najmniej dwa razy na w tygodniu,
    2. odpady segregowane – suche: co najmniej raz na tydzień,
    3. szkło: co najmniej raz na cztery tygodnie.

Odpady wielkogabarytowe ze wszystkich typów nieruchomości będą odbierane w ramach zbiórek akcyjnych, co najmniej raz na cztery tygodnie. Dodatkowo, w okresie poświątecznym, organizowane będą dwie zbiórki choinek. Odpady zielone, m.in. liście, będą odbierane raz w tygodniu, od maja do listopada. Firmy dostarczą do domów i mieszkań niezbędne pojemniki oraz worki na zbieranie odpadów. Warszawiacy, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów, będą je segregować według docelowego podziału: śmieci zmieszane trafią do czarnych pojemników, segregowane papiery oraz plastik do pojemników w kolorze czerwonym, a szkło opakowaniowe – zielonego.

Informujemy mieszkańców Warszawy, że przedstawiciele firmy MPO Sp. z o.o., przeprowadzają inwentaryzację punktów odbioru odpadów w następujących dzielnicach m.st. Warszawy: Białołęka, Bemowo, Bielany, Ochota, Targówek, Ursus, Włochy, Wola oraz Żoliborz.
 
Polegać ona będzie na:
- zebraniu informacji od właścicieli nieruchomości co do liczby pojemników znajdujących się w danym punkcie odbioru odpadów;
- sklasyfikowaniu jakiej wielkości pojemniki są w danej lokalizacji (w przypadku domów jednorodzinnych jest to pojemność 120 litrów bądź 240 litrów);
- ustaleniu optymalnej częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z terenu danej nieruchomości.
 
M.st. Warszawa wyposaży każdą nieruchomość w odpowiednie pojemniki, zgodnie z zasadami obowiązującymi w nowym systemie gospodarowania odpadami komunalnymi. Usługa ta zostanie wykonana przez firmy odbierające odpady. Prosimy o udostępnienie punktu odbioru odpadów osobie przeprowadzającej inwentaryzację.
 
Ankieterzy mogą pobierać dane kontaktowe właściciela nieruchomości w celu poinformowania o terminie podstawienia pojemników lub ewentualnej zmianie harmonogramu.
 
Upoważniony pracownik firmy będzie legitymował się identyfikatorem ze zdjęciem zawierającym imię, nazwisko, numer dowodu osobistego.
 
W razie potrzeby potwierdzenia tożsamości ankietera prosimy dzwonić na numer infolinii 19115.
 
O terminie rozpoczęcia przez firmę PPHU LEKARO inwentaryzacji na terenie Mokotowa poinformujemy osobnym komunikatem.
 
Uwaga!!! Przedstawiciele firm nie pobierają żadnych opłat od właścicieli nieruchomości z tytułu przeprowadzonej inwentaryzacji

 

 

Wszechnica Edukacyjna Targówek
Urząd Dzielnicy
Park Rzeźby
Budżet partycypacyjny
banner_sms