Strona główna
Dzisiaj jest: 16 lutego 2019
Imieniny: Danuty, Daniela, Juliany
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Aktualności - główny zbiór
| 1 | 2 | 3 |
Metro dojechało na stację Trocka (30 stycznia 2019)
Testowy pociąg metra wjechał na nowo wybudowany wschodni odcinek M2. Tym samym rozpoczął się etap kontroli poprawności działania systemów umożliwiających prowadzenie ruchu, które są jedną z ostatnich faz budowy. W specjalnym przejeździe uczestniczył Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy.

– Rozbudowa sieci podziemnej kolei jest jednym z priorytetów mojej prezydentury. Metro będziemy projektować, budować i będziemy nim jeździć. Ja jako mieszkaniec Ursynowa podróżuję nim niemal codziennie. Już wkrótce, będą z niego mogli korzystać również mieszkańcy dalszej części Pragi, a także Targówka. Mam nadzieję, że dalsze testy, finisz budowy, a później odbiory pójdą równie sprawnie co dzisiejszy przejazd – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

W czasie testów systemów sterowania ruchem specjalne pociągi poruszać się będą po nowo wybudowanym odcinku linii M2 – tj. tunelem za stacją Dworzec Wileński, aż do torów odstawczych za stacją Trocka. W czasie przejazdów kontrolowana jest nie tylko poprawność działania wszystkich urządzeń znajdujących się w nowych tunelach i na stacjach, ale także ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię. Testy ruchowe są jednym z ostatnich etapów budowy. Po ich zakończeniu rozpoczną się ostatnie prace wykończeniowe. Budowa stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, a także łączących je tuneli, zakończy się w maju 2019 r. Wówczas rozpoczną się odbiory techniczne nowego odcinka.

Poprawa komunikacji miejskiej
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.

Cała druga linia metra będzie gotowa w 2023 roku. Przyspieszenie realizacji tej inwestycji i towarzyszących jej zmian w układzie komunikacyjnym jest jednym z priorytetów Rafała Trzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy. W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace projektowe nad budową III linii metra w stolicy. W budżecie stolicy zarezerwowano na ten cel 12,5 mln złotych.
Wszechnica Edukacyjna Targówek
Urząd Dzielnicy
Park Rzeźby
Budżet partycypacyjny
banner_sms